Nyugati pályaudvar, Budapest
A projekt jelentősége nem igazán annak méreteiben van, hanem abban, hogy évente közel 20 millió utast fogad az épület, ugyanakkor naponta tízezrek mennek el előtte akár autóval, villamossal vagy gyalogosan. A környék is fontos, hiszen a pályaudvar egy forgalmas budapesti csomópontban található, egy hatalmas bevásárlóközpont közelében.
A Nyugati pályaudvar 1877. október 28-án nyílt meg a nagyközönség számára. Jelentősebb felújítás a tetőszerkezeten 1977-79 között zajlott, de azóta komolyabb felújítás nem történt a tetőn. A csarnok épülete több helyen beázott, veszélyeztetve ezzel a szerkezetet.
A következő felújítás 2020-ban kezdődött és 2021. augusztus végén fejeződött be. A rekonstrukcióval megszépült a csarnok tetőszerkezete és homlokzata is.
A csarnok acélszerkezetét borító fa felületen 8200 m²-en a Büsscher & Hoffmann AL E FR KSK öntapadó bitumenes lemezével oldották meg a párazárást, amire méretezett hőszigetelés, majd egy fémlemezfedés került.
Az ilyen szerkezetek esetén a szigetelőlemeznek több követelménynek is meg kell felelnie: egyrészt biztosítania kell a megfelelő párazárást, a hosszú élettartamot és az aljzathoz való jó rögzíthetőséget, ugyanakkor az is különösen fontos, hogy egy esetleges tűz esetén ne jelentsen veszélyforrást a beépített párazáró lemez. Ezeknek a követelményeknek a Büsscher & Hoffmann AL E FR KSK párazáró bitumenes lemez tökéletesen megfelel.
Az AL E FR KSK csökkentett tűzterjedésű párazáró lemez hosszú időre biztosítja a tetőszerkezet megfelelő vízzárását még akkor is, ha valami sérülés keletkezne a külső héjazaton.