Esztrich és szerkezeti beton továbbítás a Turbosol TM 27-45 gépekkel
A TM 27-45 gépcsalád nagyon népszerűnek számít az esztrich betonozók körében.
A gép 4-hengeres vízhűtéses motorral van szerelve, amely nagyon előnyös választás, mivel a melegedés kizárt a gép üzemeltetése közben.
A keverőrendszer meghajtása hidraulikusan történik, ez azért fontos, mert egyrészt a dízel motor és a meghajtás között nem ékszíj kapcsolat van, hanem egy hidraulika szivattyú, amely a dízel motort nem terheli túl, illetve a keverő lapátok két irányban forgathatóak.
A hidraulikus lapát meghajtás a biztonság szempontjából is nagyon fontos. Ha a kezelő a keverőtartály biztonsági rácsát kinyitja a keverőrendszer azonnal megáll, így a munkahelyi balesetek teljesen elkerülhetőek.
A hidraulikus meghajtás további előnye, hogy a gép nem kizárólag esztrich betonhoz (0-8 mm) használható, hanem - opcionális kiegészítő rendszerrel - 0-16 mm szemszerkezetű szerkezeti beton továbbítására is alkalmas. Ez előnynek számít a nehezen megközelíthető szerkezeti betonozásoknál, mivel a gép gumi tömlőzettel továbbítja a pumpálandó anyagot.
Szerkezeti beton pumpálásánál a gép anyagtöltését mixerautóval is el lehet végezni, így elérhető az óránkénti 5 m³ pumpálási teljesítmény.
A 27-45 gépcsalád kezelése egyszerű, könnyen megtanulható. Mivel a gép rendelkezik automata tartály kiürítő funkcióval, minden tartály ürítés után a gép kompresszora automatikusan leáll, ezzel csökkentve az üzemanyag fogyasztást.
A 27-45 gépek közúton vontatható rendszámmal és ráfutófékkel szerelt gépek, de rendelhető belőle fékrendszer nélküli változat is, azoknak a partnereknek akik a szállítást emelődarus teherautóval szokták végezni.
A 27-45 gépcsalád három fő modellváltozatból áll
27-45 DC - beemelő kanál nélküli változat, ez a típus azoknak az ügyfeleknek ajánlott akik zsákos esztrich betont használnak.
27-45 DCB - beemelő kanállal ellátott változat, ez a típus nagyobb teljesítményű mint a DC változat, mert ameddig a keverőtartály ürül, addig sóderral a beemelő kanál megrakható, ezáltal csökken a keverési idő, mert a tartály kiürülésekor a beemelő kanálba már a sóder belekerült, azt hidraulika rendszer billenti a keverőtartályba.
27-45 DCBP - beemelő kanállal és behúzó lapáttal ellátott változat, jelenleg ez a legnépszerűbb modell, mivel az előző DCB modellhez képest a sódert a beemelő kanálba egy hidraulikusan meghajtott behúzó szánkóval végzik, ezzel kímélve a kezelőt a lapátolástól.
Műszaki adatok
Turbosol TM 27-45 DC
- dízel motor: Yanmar 49,5 LE
- keverőtartály: 270 liter
- kevert mennyiség: 200-220 liter
- teljesítmény: 14-16 keverés/óra x 200 liter 2,8-3,2/m³/óra
- tartály betöltési magasság: 97 cm
- méretek: 397x150x150 cm
- súly: 1550 kg
- szállítási távolság vízszintesen: akár 180 m (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- szállítási távolság függőlegesen: 30 méter (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- maximális szemszerkezet: 0-8 mm, vagy 0-16 mm
Turbosol TM 27-45 DCB (hidraulikus beemelő kanállal)
- dízel motor: Yanmar 49,5 LE
- keverőtartály: 270 liter
- kevert mennyiség: 200-220 liter
- teljesítmény: 20-22 keverés/óra x 200 liter 4-4,4/m³/ óra
- kanál betöltési magasság: 36cm
- méretek: 465x150x220 cm (felemelt beemelő kanállal)
- súly: 1750 kg
- szállítási távolság vízszintesen: akár 180 m (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- szállítási távolság függőlegesen: 30 méter (0-8mm szemszerkezet esetén)
- maximális szemszerkezet: 0-8 mm, vagy 0-16 mm
Turbosol TM 2745 DCBP (hidraulikus beemelő kanállal és behúzólapáttal)
- dízel motor: Yanmar 49,5 LE
- keverőtartály: 270 liter
- kevert mennyiség: 200-220 liter
- teljesítmény: 20-22 keverés/óra x 200 liter 4,4-4,8/m³/óra
- kanál betöltési magasság: 36cm
- méretek: 465x150x220 cm (felemelt beemelő kanállal)
- súly:1800 kg
- szállítási távolság vízszintesen: akár 180m (0-8mm szemszerkezet esetén)
- szállítási távolság függőlegesen: 30 méter (0-8mm szemszerkezet esetén)
- maximális szemszerkezet: 0-8 mm, vagy 0-16 mm