Modern logisztikai megoldás a Hänel automata raktározási rendszerével
Az e-kereskedelemben elengedhetetlen a hatékony készletgazdálkodás. Az ágazat gyors növekedésével párhuzamosan megjelent a vevők részéről a termékek gyors rendelkezésre állása és kiszállítása iránti igény, amelynek a vállalatok igyekeznek megfelelni. Az automatizált raktározási rendszerek okos-logisztikai eszközökkel, valamint magas rugalmasságú ellátási lánccal kombinálva, manapság elengedhetetlenek az e-kereskedelemben sikerre törekvő vállalat működtetéséhez. Köszönhető mindez az ágazat gyors növekedésének, a rövidebb termék életciklusoknak és a megrendelések kiszállítási idejét illető magasabb vásárlói elvárásoknak.
Az e-kereskedelemben a raktározásnak mindenekelőtt hatékonynak kell lennie, hogy a lehető legkevesebb idő teljen el a megrendelés beérkezésétől a vásárló kiszolgálásáig. Az innovatív raktármenedzsment megoldások segítenek optimalizálni a működési költségeket és emellett növelik a vásárlói elégedettséget, így ezáltal a vállalkozás győztesen kerülhet ki a vásárlókért folytatott küzdelemből.
A Hänel automatizált raktározási megoldások jelentősen növelik a hatékonyságot és a jövedelmezőséget. Ezek a megoldások támogatják a kiszolgálás optimális koordinációját és szinkronizációját az online kereskedelemben is.
A Hänel Lean-Liftek extra gyors működésükről híresek, amely elősegíti a hatékony raktári termékmozgatást. A teljesítményt olyan kiegészítő funkciók is növelik, mint például az „access priority” eszköz, aminek a segítségével a gyakran használt konténerek mindig a kiadóhoz legközelebb helyezkednek el.
Az e-kereskedelemben a termékek kigyűjtési ideje nagyon fontos tényező. A kiszolgálási sebesség jelentősen javítható kettő, vagy több Hänel Lean-Lift egyidejű működtetésével. A párhuzamos működés akkor lehetséges, ha a készlet termékei több liftrendszerben kerülnek elrendezésre. A Hänel mikroprocesszor vezérlő központilag irányítja a termékek raktározási és kivételezési folyamatait. Amikor elindul egy kitárolási parancs, akkor minden lift szimultán mozgatja a kért konténereket a kiszolgálási pontokhoz. Az első liftben leérkező termékek kivétele után az operátor azonnal mehet a második lifthez, hogy onnan is kivegye a kért elemeket. Eközben az első lift extraktora már hozza a következő konténert a kiadóba. A rendszer az időt és az útvonalat is automatikusan optimalizálja a folyamat során.
Ez a működési elv sokkal több időt spórol meg, mint ami az extra széles vertikális liftek vagy a két kiszolgáló ponttal rendelkező rendszerek esetében lehetséges. További előny, hogy ebben az esetben a raktározott termékekre nincs magassági korlátozás.
A raktármenedzsment rendszerek olyan IT applikációk, amelyek a raktár központi vezérlése mellett az optimális kiszolgálási útvonalakért is felelnek. A Hänel rendszerek – egy web alapú összeköttetésnek köszönhetően – a legtöbb szoftverrel integrálhatók. Az online ügyviteli rendszerrel közvetlenül összekötve, a Hänel raktárakban a lehető leggyorsabb kiszolgálás érhető el.
Hänel MP 14 N vezérlő
A Hänel MP 14 N vezérlő a design frissítéssel egyszerre lett még inkább felhasználóbarát és elegánsabb a rendszer interfész.
A 12 inch képátlójú, nagy felbontású érintőképernyő maximálisan támogatja a felhasználást, rengeteg hely van az információk megjelenítésére. A Hänel MP 14 N vezérlő számos funkcióval van ellátva, emellett könnyű és intuitív a használata.
A fontosabb újítások:
- A virtuális alfanumerikus billentyűzet könnyen elérhető az érintőképernyőn keresztül.
- A vezérőrendszeren belül három operációs mód választható ki.
- A Hänel a vezérlőegységeit SOAP web service interfésszel szerelte fel annak érdekében, hogy minél rugalmasabb legyen az integráció a modern informatikai környezetekkel.
- A vezérlő alapértelmezetten is számos raktármenedzsment funkcióval van felszerelve, így ideális alapot jelent az elsődleges kiszolgáló ERP rendszerekhez való csatlakozáshoz.
- A raktárrendszer adatai távolról is könnyen elérhetők a beépített webszervernek és a standard böngészőnek köszönhetően.