Ezzel elkerülhető lett a szikkasztó alkalmazása, mely a közúti és vasúti közlekedést veszélyeztette volna
2012 augusztusában beépült a debreceni elkerülő és az M35 autópálya találkozásánál 800 l/s tisztított és 1400 l/s átbocsátott vízhozam teljesítményű Pureco berendezés a csomóponti csapadékvizek tisztítására.
Az újonnan épült csomópont egy szűk területen a meglévő M35-ös út, vasúti pálya, vasúti és közúti felüljáró, valamint élővíz találkozásánál valósult meg.
Az eredeti tervekben a keletkező csapadékvizeket elszikkasztották, párologtatták volna, de a közúti és vasúti töltések átázásának, állékonyság romlásának veszélye miatt ez a megoldás nem jöhetett szóba.
Az új koncepció szerint az előkezelt víz a Tócó-patakba kerül. A beruházást a védett vízfolyásba, védett területre befolyó csapadékvíz indokolta, így 2 mg/l SZOE határérték biztosítására alkalmas típusokat választottak.
Két éves előkészítést követően került sor a kivitelezésre, ahol a meglévő, működésképtelen műtárgyat cseréltek le az Envia TRP berendezésekre és ezzel együtt az új útszakasz vizeinek megfelelően bővült is a teljesítmény. A létesítmény megvalósulásával a kivitelező jelentős költségeket takarított meg, az üzemeltető pedig megszabadult egy szikkasztó medence üzemeltetéséhez kapcsolódó költségektől és a jelentős műszaki kockázattól, ami közúti és vasúti közlekedés biztonságot érintett volna.
Az újonnan épült csomópont egy szűk területen a meglévő M35-ös út, vasúti pálya, vasúti és közúti felüljáró, valamint élővíz találkozásánál valósult meg.
Az eredeti tervekben a keletkező csapadékvizeket elszikkasztották, párologtatták volna, de a közúti és vasúti töltések átázásának, állékonyság romlásának veszélye miatt ez a megoldás nem jöhetett szóba.
Az új koncepció szerint az előkezelt víz a Tócó-patakba kerül. A beruházást a védett vízfolyásba, védett területre befolyó csapadékvíz indokolta, így 2 mg/l SZOE határérték biztosítására alkalmas típusokat választottak.
Két éves előkészítést követően került sor a kivitelezésre, ahol a meglévő, működésképtelen műtárgyat cseréltek le az Envia TRP berendezésekre és ezzel együtt az új útszakasz vizeinek megfelelően bővült is a teljesítmény. A létesítmény megvalósulásával a kivitelező jelentős költségeket takarított meg, az üzemeltető pedig megszabadult egy szikkasztó medence üzemeltetéséhez kapcsolódó költségektől és a jelentős műszaki kockázattól, ami közúti és vasúti közlekedés biztonságot érintett volna.
Az Envia TRP iszap- és olajleválasztóról bővebben olvashat, ha a hír alatti termékképre kattint, amennyiben árajánlatot, egyéb információt vagy katalógust szeretne kérni a Pureco Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.