Harmadik Boszporusz híd, Isztambul
A vasbeton pilonok egyedi formája és az elemek komplexitása rendkívül rugalmas tervezést igényelt, melyhez átfogó megoldásokat a PERI munkatársai kínáltak.
Az ACS önkúszó rendszer optimálisan illeszkedik a bonyolult geometriai formákhoz
Az "A" formájú ferde pilonszárak gyártásához az ACS V önkúszó zsalu állítható verzióját használták. Ez optimálisan illeszkedik a pilon ferde felületéhez. A magasban végzett biztonságos munkakörülmények érdekében a munkafelület mindig vízszintesen lett kialakítva. A majdnem függőleges felületek zsaluzásához az ACS R verzióját használták, ami az ACS önkúszó rendszer standard változatának része. A pilonszárak belsejében az ACS V mellett az ACS P platform verzióját is használták.
Már a tervezési fázisban az egyik legkomolyabb kihívást a 4 pilonláb zsaluzása jelentette, mivel a magasság növekedésével arányosan azok keresztmetszete folyamatosan szűkült. A pilonok alaprajza háromszög, csonkított sarkokkal, melyek hosszú oldalai a pilon magassága mentén 1,4 méterrel csökkennek. A munkaszintek folyamatos állításának szükségességét a középre pozicionált kitöltő munkaszint biztosítja, mely könnyen illeszkedett a külső szomszédos munkaszintekre. A zsaluzat állítása kiegyenlítő lemezekkel, és folyamatosan elbontott csavarral rögzített betét elemekkel valósult meg.
A PERI önkúszó rendszere rendkívüli rugalmasságot biztosít a kábelrögzítő acél elemek elhelyezésénél. A tervezésnél figyelembe vették a változó nagy méretű és helyzetű elemeket. Átgondolt tervezési folyamatot igényelt a kúszó tengelyek meghatározása, hogy elkerüljék az esetleges ütközéseket a kábelátvezető szerelvényekkel. Ez rendkívül magas fokú pontosságot igényelt.
Kész megoldás a PERI-től - magas fokú biztonság, hatékonyság
Valamennyi ACS kúszó egység trapéz lap borítással van ellátva. Az alsó munkaszintek teljesen zárt trapéz lemez borítása egyszerre véd a leesés, valamint a szél és az eső ellen.
A további +1 és +2 munkaszintekről a vasszerelés előre elkészíthető a következő ütemhez. A perforált trapéz fém lemez ezen a szinten átengedi a levegőt és fényt. Akár 42 tonna tömegű betonacél tárolható a felső 3 szinten.
Az előre dőlt munkaszinten a forgó beton továbbító egyszerre kúszik a zsaluval.
A tervezési fázisban a kúszó rendszerbe beépítésre került egy lift is, mely 3D-s látványtervvel kiegészítve, csapatmunkában rövid idő alatt készült el. A tapasztalat és a hozzáértő tervezés, a hatalmas mennyiségű PERI anyagok időben történő leszállítása problémamentes munkát eredményezett és kivitelezhetővé tette a szoros határidejű építkezést.
Enyhíteni a palacknyak hatást Isztambulban
Közel 15 milliós lakosával - Isztambul a világ negyedik legnagyobb városa. Két kontinens és két tenger között fekszik, ami bár egyedi, közlekedés szempontjából mégis komoly problémát jelent. A két, 1973-ban és 1988-ban épült Boszporusz híd rendkívül túlterheltté vált. Az új Északi Marmara útvonal messze elkerülve Isztambul centrumát, a központtól 25 km-re északra halad át a Boszporuszon. A harmadik híd - mely átjáró a Fekete tengerhez - úgy ismert, mint a Yavuz-Sultan-Selim híd, nemcsak a világ legmagasabb beton pillérrel, hanem egyben a legnagyobb függő hídon haladó vasútvonallal rendelkező hídja is. Érinti a tervezett repteret, és jelentősen csökkenti majd a két korábbi híd forgalmát. A hatalmas projekt befejezése 2015-ben várható.
A PERI ACS önkúszó zsaluzattal kapcsolatban további információért kattintson a hír alatti termékképre, ha árajánlatot, bővebb felvilágosítást vagy katalógust szeretne kérni a Peri Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.