Duktus TRM, húzásbiztos GÖV csővel végezték a Fővárosi Vízművek Zrt. és a Pureco Kft. szakemberei
A munka során a bizonytalan műszaki állapotú, régi beton csőbe hidraulikus berendezéssel húzták be az öntöttvas csöveket, ehhez a tevékenységhez két, mintegy 7 méteres munkagödröt kellett csak kialakítani. Egyenként 70-90 tonnás tömeget, azaz összekötve 12-15 szál csőből alkotott "vonatot" lehet ilyen formán vontatni a piacon egyedinek számító, Duktus gyártmányú, ZMU passzív, szálerősítéses cementhabarcs bevonatú, szabadalmazott TRM húzásbiztos tokos kötéssel rendelkező Duktil öntöttvas csövek előnyös tulajdonságait kihasználva.
A nagy átmérőjű, gömbgrafitos öntöttvas csövek feltárásmentes fektetésének köszönhetően nem kellett a forgalom elől elzárni az Orlay, Mányoki, Kelenhegyi utcákat, és a munkálatok nem bolygatták meg a Budapesti Műszaki Egyetem mindennapjait sem.
A helyszűke miatt feltétlenül el- és visszaszállítandó földtömeg mozgatása is hatalmas munka lett volna hagyományos fektetési mód esetén, továbbá korábbi tapasztalatok alapján a nyílt árkos helyreállításhoz képest mintegy 20%-os költségcsökkentés érhető el No-Dig technológiával.
A szakmabeli közönség előtt nem ismeretlen a No-Dig csőfektetési technológia, ugyanakkor a kis átmérőjű, korszerűtlen műanyag csövek behúzása nem mérhető össze a 800 mm-es haszoncső cseréjével.
A Duktus GÖV cső letölthető adatlapjáért kattintson a hír alatti termékképre, amennyiben árajánlatot, bővebb információt vagy katalógust szeretne kérni a Pureco Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.