Jellemzőjük a gyorsabb felfűtési és lehűlési idő, valamint a minimalizált energia felhasználás
Amikor a Purmo elindította alacsony hőmérsékletű fűtési rendszerbe ajánlott radiátorait, nagy visszhangot keltett a szakmában. A kampány alapját a több éves ideális fűtési megoldásokra fókuszáló szakmai és egyetemi kutatómunka adta, amely eredménye egy energiahatékony, gazdaságos és legjobb beltéri komfortot nyújtó megoldás. A Purmo alacsony hőmérsékletű rendszerekbe ajánlott radiátoraival akár 15% energia megtakarítást érhetnek el a végfelhasználók, és a kivitelezők részére is számos előnnyel szolgál.
A radiátorokat bármilyen hőmérsékletű rendszerben használhatjuk, de a rendszert alacsony hőmérsékletre optimalizálva a legalkalmasabbak. Kutatások azt mutatják, hogy az alacsony hőmérsékletű radiátorok ugyanannyira hatékonyan képesek egy helyiséget megfelelő hőmérsékletre fűteni, mint más hőleadók, viszont kevesebb energiát használnak fel a szükséges hőfok eléréséhez és fenntartásához, így sokkal költséghatékonyabbak. A radiátorok ugyanakkor segítenek a levegő minőségének és páratartalmának jobbáttételében, tovább javítva ezzel a beltéri komfortot. A radiátorok gyorsan és pontosan képesek reagálni a változó hőmérsékleti elvárásokra. Kiváló hőleadóként kimagasló hőkomfortot biztosítanak bármely épülettípusban.
A radiátorokat bármilyen hőmérsékletű rendszerben használhatjuk, de a rendszert alacsony hőmérsékletre optimalizálva a legalkalmasabbak. Kutatások azt mutatják, hogy az alacsony hőmérsékletű radiátorok ugyanannyira hatékonyan képesek egy helyiséget megfelelő hőmérsékletre fűteni, mint más hőleadók, viszont kevesebb energiát használnak fel a szükséges hőfok eléréséhez és fenntartásához, így sokkal költséghatékonyabbak. A radiátorok ugyanakkor segítenek a levegő minőségének és páratartalmának jobbáttételében, tovább javítva ezzel a beltéri komfortot. A radiátorok gyorsan és pontosan képesek reagálni a változó hőmérsékleti elvárásokra. Kiváló hőleadóként kimagasló hőkomfortot biztosítanak bármely épülettípusban.
Budapest M4 járműtelep és diszpécserközpont
Az elmúlt évtizedek legnagyobb beruházása a 4-es metró építése. Az új földalatti átalakítja az érintett városrészek életét. Gyorsabb, kényelmesebb utazást biztosít majd Dél-Buda és a főváros középső, majd észak-pestterületei között. Az építkezés járulékos elemeként megszépülnek a metróállomások melletti utcák, terek. Az új metróvonalhoz egyedi helyszín specifikus megállók és az őket összekötő alagút mellett számos kiszolgáló és üzemeltetéssel kapcsolatos létesítmények is tartoznak. A DBR Metróvonal egyik legnagyobb ilyen létesítménye a vonal kiszolgálására, mint az üzemeltetett járművek tárolására és karbantartására, továbbá a vonalon működő helyhez kötött műszaki berendezések szakági fenntartó bázisai részére. A telep a Borszéki utca - Andor-utca - MÁV Kelenföldi pályaudvar és a VOLÁN pályaudvar bekötő útja által határolt területen helyezkedik el.
A járműtelep területén, annak kiszolgálására az alábbi épületek létesülnek a következő funkciókkal: Járműtároló épület (T), mely magába foglalja a járműtároló csarnokot, a járműkarbantartó műhelyt és a járműmosót. Eszterga épület (E) az eszterga csarnokkal és PFT járműtárolóval. Központi, Járműjavító, PFT, ÉFT épület (K) a daruzott javító csarnok a PFT, ÉFT épületet és a diszpécser tornyot, ami jelentősen kiemelkedik a telep területén és a Porta épület (P).
Az elmúlt évtizedek legnagyobb beruházása a 4-es metró építése. Az új földalatti átalakítja az érintett városrészek életét. Gyorsabb, kényelmesebb utazást biztosít majd Dél-Buda és a főváros középső, majd észak-pestterületei között. Az építkezés járulékos elemeként megszépülnek a metróállomások melletti utcák, terek. Az új metróvonalhoz egyedi helyszín specifikus megállók és az őket összekötő alagút mellett számos kiszolgáló és üzemeltetéssel kapcsolatos létesítmények is tartoznak. A DBR Metróvonal egyik legnagyobb ilyen létesítménye a vonal kiszolgálására, mint az üzemeltetett járművek tárolására és karbantartására, továbbá a vonalon működő helyhez kötött műszaki berendezések szakági fenntartó bázisai részére. A telep a Borszéki utca - Andor-utca - MÁV Kelenföldi pályaudvar és a VOLÁN pályaudvar bekötő útja által határolt területen helyezkedik el.
A járműtelep területén, annak kiszolgálására az alábbi épületek létesülnek a következő funkciókkal: Járműtároló épület (T), mely magába foglalja a járműtároló csarnokot, a járműkarbantartó műhelyt és a járműmosót. Eszterga épület (E) az eszterga csarnokkal és PFT járműtárolóval. Központi, Járműjavító, PFT, ÉFT épület (K) a daruzott javító csarnok a PFT, ÉFT épületet és a diszpécser tornyot, ami jelentősen kiemelkedik a telep területén és a Porta épület (P).
Kornak megfelelő kiemelkedő műszaki tartalom
Az összes épület esztétikailag és szerkezeti szempontok alapján egy egészet alkot és meghatározza a környezet látképét. Az épületegyüttes épületgépészeti szempontok alapján is a kornak megfelelően kiemelkedő műszaki tartalommal rendelkezik a tervezők és kivitelező cégeknek köszönhetően. Az épületgépészeti kivitelezésért köszönet a Magyar Gépész cégnek aki kiemelkedő szakmai tapasztalatával járult hozzá e projekthez. A járműtelep épületeinek fűtése, szellőzés hőellátása és használati melegvíz igényének biztosítása, földgáz alapú rendszerrel tervezett. A K épület földgáz felhasználása technológiai jellegű. A szabadon álló járműtelep D és K épületeinek hőigénye a mértékadó -15°C külső hőmérséklet, és a belső helyiségek szabvány, illetve technológiai leírásai szerinti hőigényeinek figyelembe vételével összesen 713 kW.
A K épület járműjavító- ÉFT és PFT helyiségeiben, szociális helyiségekben, raktárakban, valamint a diszpécser torony helyiségeiben gázkazánnal fűtött melegvizes rendszer biztosítja a fűtést, használati melegvíz ellátást. A szükséges kazánház és hőközpont az épület tetején lett kialakítva. A tervezett teljesítmény igény 800 kW, amely 2 db öntöttvas tagos alacsonyhőmérsékletű gázüzemű melegvíz kazánnal van kielégítve.
A műhelyek, raktárak, valamint a mellérendelt helyiségek részére radiátoros fűtés, az irodák, tárgyalók részére hűtésre - fűtésre alkalmas négyvezetékes klímakonvektoros rendszer készült. A beszerelt radiátor hőleadók a Purmo CV és Purmo Narbonne típusú acéllemez lapradiátorai, melyek termosztatikus radiátor szelepekkel vannak felszerelve az energiatakarékosság növelése érdekében. A visszatérő vezetékekbe vízmennyiség beállítására alkalmas radiátor visszatérő szerelvények lettek beépítve. A klímakonvektorok, az álmennyezetbe épített, légcsatornázott, fali termosztátról vezérelt négyvezetékes berendezések. A daruzott javító csarnokban és a forgóváz javítóban termoventilátoros fűtés van. A K és D épületek részére kialakított fűtési körök: a Purmo radiátoros fűtési kör időjárás követő hőfokszabályozással rendelkezik. A légkezelők fűtése, a készülékekbe épített fűtőkaloriferek. A négyvezetékes klímakonvektorok fűtési kaloriferei szabályozott fűtővízzel üzemelnek. A daruzott javító csarnok és daruzott forgóváz javító termoventilátoros körökkel. Erre a körre csatlakozik a szerelő akna aknafűtése, valamint a kazánház termoventilátora is. A használati melegvíz ellátás 2 db indirekt fűtésű melegvíz tárolóval történik.
Az összes épület esztétikailag és szerkezeti szempontok alapján egy egészet alkot és meghatározza a környezet látképét. Az épületegyüttes épületgépészeti szempontok alapján is a kornak megfelelően kiemelkedő műszaki tartalommal rendelkezik a tervezők és kivitelező cégeknek köszönhetően. Az épületgépészeti kivitelezésért köszönet a Magyar Gépész cégnek aki kiemelkedő szakmai tapasztalatával járult hozzá e projekthez. A járműtelep épületeinek fűtése, szellőzés hőellátása és használati melegvíz igényének biztosítása, földgáz alapú rendszerrel tervezett. A K épület földgáz felhasználása technológiai jellegű. A szabadon álló járműtelep D és K épületeinek hőigénye a mértékadó -15°C külső hőmérséklet, és a belső helyiségek szabvány, illetve technológiai leírásai szerinti hőigényeinek figyelembe vételével összesen 713 kW.
A K épület járműjavító- ÉFT és PFT helyiségeiben, szociális helyiségekben, raktárakban, valamint a diszpécser torony helyiségeiben gázkazánnal fűtött melegvizes rendszer biztosítja a fűtést, használati melegvíz ellátást. A szükséges kazánház és hőközpont az épület tetején lett kialakítva. A tervezett teljesítmény igény 800 kW, amely 2 db öntöttvas tagos alacsonyhőmérsékletű gázüzemű melegvíz kazánnal van kielégítve.
A műhelyek, raktárak, valamint a mellérendelt helyiségek részére radiátoros fűtés, az irodák, tárgyalók részére hűtésre - fűtésre alkalmas négyvezetékes klímakonvektoros rendszer készült. A beszerelt radiátor hőleadók a Purmo CV és Purmo Narbonne típusú acéllemez lapradiátorai, melyek termosztatikus radiátor szelepekkel vannak felszerelve az energiatakarékosság növelése érdekében. A visszatérő vezetékekbe vízmennyiség beállítására alkalmas radiátor visszatérő szerelvények lettek beépítve. A klímakonvektorok, az álmennyezetbe épített, légcsatornázott, fali termosztátról vezérelt négyvezetékes berendezések. A daruzott javító csarnokban és a forgóváz javítóban termoventilátoros fűtés van. A K és D épületek részére kialakított fűtési körök: a Purmo radiátoros fűtési kör időjárás követő hőfokszabályozással rendelkezik. A légkezelők fűtése, a készülékekbe épített fűtőkaloriferek. A négyvezetékes klímakonvektorok fűtési kaloriferei szabályozott fűtővízzel üzemelnek. A daruzott javító csarnok és daruzott forgóváz javító termoventilátoros körökkel. Erre a körre csatlakozik a szerelő akna aknafűtése, valamint a kazánház termoventilátora is. A használati melegvíz ellátás 2 db indirekt fűtésű melegvíz tárolóval történik.
A Purmo lapradiátoraival kapcsolatban részletes termékismertetőért kattintson a hír alatti termékképre, amennyiben árajánlatot, bővebb információt vagy katalógust szeretne kérni a Rettig Hungary Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.