A legkorszerűbb tűzvédelem a Hörmann megoldásaival
Top Mountain Crosspoint - azaz Európa legmagasabban (2175 m) fekvő motorkerékpáros múzeuma is a kompromisszumok nélküli minőséget garantáló Hörmann termékek mellett döntött. Az osztrák Hochgurgl-ra épített hópárkány formájú épület egy fedél alatt, négy különböző rendeltetésű helyiséggel várja a látogatókat. Az ilyen magasságban kihívást jelentő tűzvédelemre vonatkozó speciális követelményeket optimálisan teljesítették a különböző Hörmann toló- és acélkapuk használatával. Összességében - az autodidakta tiroli építésszel, Michael Brötzel közösen, a motorsport rajongó Alban és Attila Scheiber egy egyedülálló építményt hozott létre, amely a hagyományos építőművészeti kultúrát egy időtlen, modern építészeti nyelvre fordítja át.
A Timmelsjoch magas alpesi út, amely egy népszerű, mégis igényes panorámaút, összeköti az osztrák Ötztal-völgyet az Olaszországban található dél-tiroli Meránnal. A részben magántulajdonban lévő utat a Scheiber család tulajdonolja, akik az Ötztal-völgy idegenforgalmi úttörői lettek azzal, hogy még 1881-ben megépítették a régió első hegyi kunyhóját. Ezt a családi hagyományt Attila és Alban Scheiber ma is folytatják. Nemcsak a környezetük infrastruktúrájának továbbfejlesztése mellett kötelezték el magukat, hanem szenvedélyes motorsport-rajongók is. A múzeummal kapcsolatos álmuk egy ritka motorokból és autókból álló gyűjtemény megszerzése után kezdett körvonalazódni.
Lendülettel és könnyedséggel
2012-ben elindult egy építészeti verseny. Michael Brötz, egy fiatal tiroli tervező, aki valóságos autodidakta az építészet területén, olyan tervvel nevezett a versenyre, amellyel legyőzte a helyi tapasztalt építészeket, így tervének megvalósítására kapott megbízást. A mozgás témáját - legyen szó akár sílécekről, snowboardokról, kettő vagy négy kerék meghajtású autókról - egy elsöprő épületszerkezetté formálta, ami beleolvad a környezetébe. A projekt legnagyobb kihívása a négy különböző funkció megfelelő összehangolása volt, további nehézséget jelentett az egységes kialakítás megvalósítása, valamint az, hogy a nagy volumen ellenére könnyedséget sugározzon az építmény.
Az épületben található múzeum a teljes 6060 négyzetméternyi terület felét foglalja el. A tervező nagyon szerette volna a regionális és hagyományos referenciákat beépíteni az építési stílusba és az esztétikába anélkül, hogy a végeredmény rusztikus lett volna. A földszintet acélbetonból valósították meg, míg a legfelső szint faszerkezet-alapú. A homlokzat alsó lábazata lapos zsindelyekkel van burkolva, az erősen vízszintesen strukturált, durva vörösfenyőfa homlokzat pedig a völgy felé ível.
Egy tematikus étterem is ki lett alakítva - panorámás terasszal, egy felvonó-állomással, illetve a Timmelsjoch panoráma autóút fizetőállomása is helyet kapott itt.
2012-ben elindult egy építészeti verseny. Michael Brötz, egy fiatal tiroli tervező, aki valóságos autodidakta az építészet területén, olyan tervvel nevezett a versenyre, amellyel legyőzte a helyi tapasztalt építészeket, így tervének megvalósítására kapott megbízást. A mozgás témáját - legyen szó akár sílécekről, snowboardokról, kettő vagy négy kerék meghajtású autókról - egy elsöprő épületszerkezetté formálta, ami beleolvad a környezetébe. A projekt legnagyobb kihívása a négy különböző funkció megfelelő összehangolása volt, további nehézséget jelentett az egységes kialakítás megvalósítása, valamint az, hogy a nagy volumen ellenére könnyedséget sugározzon az építmény.
Az épületben található múzeum a teljes 6060 négyzetméternyi terület felét foglalja el. A tervező nagyon szerette volna a regionális és hagyományos referenciákat beépíteni az építési stílusba és az esztétikába anélkül, hogy a végeredmény rusztikus lett volna. A földszintet acélbetonból valósították meg, míg a legfelső szint faszerkezet-alapú. A homlokzat alsó lábazata lapos zsindelyekkel van burkolva, az erősen vízszintesen strukturált, durva vörösfenyőfa homlokzat pedig a völgy felé ível.
Egy tematikus étterem is ki lett alakítva - panorámás terasszal, egy felvonó-állomással, illetve a Timmelsjoch panoráma autóút fizetőállomása is helyet kapott itt.
A legkorszerűbb tűzvédelem: a Hörmann a megoldás
Az épület szívében található az új Kirchenkar-kabinos lift völgyállomása, amely az épület kétirányú optikai kontrasztját alkotja. A kialakítás letisztult, ennek az épületrésznek a középpontjában a felvonó-rendszer technikai esztétikája áll. A legfelső emeleten egy híd összeköti a múzeumot az étteremmel, ezáltal létrejött egy körút az épületen keresztül.
A Top Mountain Crosspoint felépítése különleges tűzvédelmi intézkedéseket igényelt a különböző épületrészek tűz esetén történő elkülönítéséhez. A követelményeknek való megfelelés érdekében Hörmann T30 tűzgátló tolókaput telepítettek. A legfelső emeleten az éttermi galéria felé telepített tolókapu tökéletesen illeszkedik az általános megjelenéshez, miközben látható minden látogató számára.
Az épület szívében található az új Kirchenkar-kabinos lift völgyállomása, amely az épület kétirányú optikai kontrasztját alkotja. A kialakítás letisztult, ennek az épületrésznek a középpontjában a felvonó-rendszer technikai esztétikája áll. A legfelső emeleten egy híd összeköti a múzeumot az étteremmel, ezáltal létrejött egy körút az épületen keresztül.
A Top Mountain Crosspoint felépítése különleges tűzvédelmi intézkedéseket igényelt a különböző épületrészek tűz esetén történő elkülönítéséhez. A követelményeknek való megfelelés érdekében Hörmann T30 tűzgátló tolókaput telepítettek. A legfelső emeleten az éttermi galéria felé telepített tolókapu tökéletesen illeszkedik az általános megjelenéshez, miközben látható minden látogató számára.
A földszintre Michael Brötz olyan tolókaput választott, amely majdnem láthatatlanul, a fal belsejében elhelyezkedő mélyedésen található. Ez lehetővé teszi a falak egységes kialakítását az átjáró körül, anélkül, hogy egy kapu futna a falak előtt, ezzel megbontva az összképet. Ily módon az épület falait egységesen fával boríthatták. Normál működés esetén a Hörmann FST tűzgátló tolókapu minden változata lehetővé teszi a teljes átjáró szélességet, tűz esetén pedig automatikusan tűzszakaszok keletkeznek az épületen belül.
A Top Mountain Crosspoint-ba beszerelt kapuk optikai és akusztikus riasztórendszerrel vannak ellátva, valamint személyi átjáróajtókkal, amelyek biztosítják a menekülési útvonalat az épületen belüli személyek számára.
Ezenkívül, a motorkerékpár-múzeumban a Hörmann egy- és kétszárnyú, tűzálló STU kapukat szereltek be, hogy biztosítsák a szükséges tűzvédelmi követelményeket, például a raktárak és a szervíz helyiségek számára. A különösen jó minőségű acél kapuk felső ajtókkal vannak ellátva, és a kinézetük egyenletes megjelenést biztosít.
Ezenkívül, a motorkerékpár-múzeumban a Hörmann egy- és kétszárnyú, tűzálló STU kapukat szereltek be, hogy biztosítsák a szükséges tűzvédelmi követelményeket, például a raktárak és a szervíz helyiségek számára. A különösen jó minőségű acél kapuk felső ajtókkal vannak ellátva, és a kinézetük egyenletes megjelenést biztosít.
Két automatikus működésű ALR F42 típusú Hörmann szekcionált kapu biztosítja a szükséges helyet. A különösen karcolásálló, és ebben az esetben áttetsző színű Duratec szintetikus üvegezés lehetővé teszi a fény beszűrődését a helyiségbe, miközben adatvédelmi képernyőként is szolgál.
Őshonos vörösfenyőből készült ritkaságok
A múzeumban a múzeumban és étkezőkben is a természetes anyagok dominálnak. A tetőszerkezethez ragasztott lucfenyőt használtak, amelyek elrendezése hasonlít a gerincoszlop bordáira. Az étterem belső terében újrahasznosított vörösfenyőfa került felhasználásra. Az újrahasznosított faelemek vízszintesen, függőlegesen és perforálva vannak elhelyezve, ami kényelmes, mégis élénk hangulatot teremt. Ezzel szemben a kiállítási terület padlói és falai új, olajozott vörösfenyőből készültek. Az egyszerűsített burkolat támogatja a kiállított tárgyak dinamikus jellegét, és a külső alakhoz kapcsolatot teremt. A napfényt szándékosan alig használták az épületen belül, így megakadályozva, hogy az alpesi panoráma elterelje a látogatók figyelmét a motorkerékpár gyűjteményről. Több mint 230 nemzetközi klasszikus motorkerékpár, valamint számos ritka autó van kiállítva. A kiállítás végén a látogatók eljutnak egy teraszra, amely látványos kilátást nyújt a völgyre és a fizetőállomásra. Annak érdekében, hogy az autópályadíj kezelése mellett megbirkózhassanak a balesetekkel is, egy helikopter leszállóhely és egy elsősegély-berendezés került beépítésre az úthasználati díjak egyikébe.
A múzeumban a múzeumban és étkezőkben is a természetes anyagok dominálnak. A tetőszerkezethez ragasztott lucfenyőt használtak, amelyek elrendezése hasonlít a gerincoszlop bordáira. Az étterem belső terében újrahasznosított vörösfenyőfa került felhasználásra. Az újrahasznosított faelemek vízszintesen, függőlegesen és perforálva vannak elhelyezve, ami kényelmes, mégis élénk hangulatot teremt. Ezzel szemben a kiállítási terület padlói és falai új, olajozott vörösfenyőből készültek. Az egyszerűsített burkolat támogatja a kiállított tárgyak dinamikus jellegét, és a külső alakhoz kapcsolatot teremt. A napfényt szándékosan alig használták az épületen belül, így megakadályozva, hogy az alpesi panoráma elterelje a látogatók figyelmét a motorkerékpár gyűjteményről. Több mint 230 nemzetközi klasszikus motorkerékpár, valamint számos ritka autó van kiállítva. A kiállítás végén a látogatók eljutnak egy teraszra, amely látványos kilátást nyújt a völgyre és a fizetőállomásra. Annak érdekében, hogy az autópályadíj kezelése mellett megbirkózhassanak a balesetekkel is, egy helikopter leszállóhely és egy elsősegély-berendezés került beépítésre az úthasználati díjak egyikébe.
A Top Mountain Crosspoint egy kivételes épület, különleges formával és számos felhasználási lehetőséggel egy egyedi tájon. Legyen szó télről vagy nyárról, az Ötzal-völgy egyre nagyobb népszerűséget nyer a motorkerékpár- és autórajongók, síelők, hegyi- és építészeti rajongók körében.
Projekt adatok:
Helyszín: Hochgurgl
Tulajdonos/befektető: Hochgurgler Liftgesellschaften GmbH
Bruttó alapterület: 6500 m²
Kiállítási terület: 3000 m²
Verseny: 12 | 2012, 1. hely
Építési idő: 2015. április - 2015. november, belső szerelvények
Múzeum: 2015. november - 2016. április
Vezető: ARGE ellenőrzőpont
Építészet, belsőépítészet, design: BRÖTZ, Építészet-design-artwork, Michael Brötz
Végrehajtás tervezése, pályázati felhívás: MADECO Ingenieur GmbH
Építésfelügyelet: PLAN_B GmbH
Hörmann termékek:
Projekt adatok:
Helyszín: Hochgurgl
Tulajdonos/befektető: Hochgurgler Liftgesellschaften GmbH
Bruttó alapterület: 6500 m²
Kiállítási terület: 3000 m²
Verseny: 12 | 2012, 1. hely
Építési idő: 2015. április - 2015. november, belső szerelvények
Múzeum: 2015. november - 2016. április
Vezető: ARGE ellenőrzőpont
Építészet, belsőépítészet, design: BRÖTZ, Építészet-design-artwork, Michael Brötz
Végrehajtás tervezése, pályázati felhívás: MADECO Ingenieur GmbH
Építésfelügyelet: PLAN_B GmbH
Hörmann termékek:
- tűzálló STU acél kapuk T30 tűzvédelmi funkcióval, egy- és kétlevelű, blokk keretekkel, RAL 7016-al bevonva
- tűzgátló FST tolókapuk T30 tűzvédelmi funkcióval, egyszárnyú kivitelben, normál vezetés a vezető profilban, süllyesztés és süllyesztés a mélyedésben, személyi átjáróval a közepén, optikai és akusztikus riasztórendszerrel tűz esetén
- ALR F42 szekcionált kapuk kezelővel, alumínium profilokkal és Duratec üvegezéssel