A tervezett beruházás nyújtotta technológiai modernizáció lehetőséget ad felzárkózni a neves olasz, spanyol és távol-keleti gyártókhoz
A Zalakerámia Zrt. ma már az egyetlen hazai burkolólap gyártó, 2004 óta a Lasselsberger cégcsoport tagja. Fő tevékenysége fal- és padlóburkoló lapok, gres lapok, dekor lapok gyártása, kül- és belföldi forgalmazása, valamint a saját tulajdonában lévő bányák üzemeltetése.
Kevés olyan magyar márka van a hazai piacon, amelyről elmondható, hogy generációk ismerik és kategóriájában fennállása óta piacvezető.
A vállalat évről évre a fejlesztésekben élen járva, folyamatosan bővítette portfólióját. Most azonban eljött az a pont, amikor a nagy formátumú lapok iránti igényt csak külföldi gyártók tudják idehaza kielégíteni.
A Zalakerámia Zrt. célja a generációk óta ismert Zalakerámia márka jövőjének a megalapozása a következő évtizedekre is.
A 2021-2025 között megvalósuló, 22.084.035.000 Ft összértékű beruházás nyújtotta technológiai modernizáció lehetőséget ad felzárkózni a neves olasz, spanyol, távol keleti gyártókhoz. Lehetővé teszi a Zalakerámia márka újra pozicionálását a piacon, ami egyrészt a piaci részesedés tovább növelését is jelenti, másrészt lehetőség nyílik egy eddig „ismeretlen” piaci szegmens meghódítására, az úgynevezett luxuskategóriás, magas minőségű termékek gyártásával.
Magyarországon a magyar terméknek nagy ereje van. Egyedüli hazai gyártóként a cég kötelességének érzi, hogy mindenki, aki burkolólapot keres, megtalálhassa a Zalakerámia kínálatában az igényeinek megfelelő magyar gyártású terméket.
A beruházásnak köszönhetően a gyár jelenlegi 140 fős dolgozói létszáma számítások szerint közel 350 főre emelkedik, tehát plusz 210 dolgozóval gyarapodik a romhányi üzem állománya. Mint ismeretes, napjainkban sajnos világszerte egyre nagyobb mértékű a képzett munkaerő hiánya. Ez a tendencia a következő években várhatóan tovább fog növekedni. A beruházás két oldalról is megpróbálja áthidalni ezt a nehézséget. Egyrészt termelő/gyártó vállalatként ennek a problémának a megoldása az innovációban, smart-technológiában rejlik. Másfelől a Szakhatóságokkal, a Magyar Kerámia Szövetséggel, valamint a Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve cél egy olyan Oktatási központ létrehozása Romhányban, ahol kerámiához/kerámia burkolatokhoz kapcsolódó szakmák akkreditált képzése zajlik a hosszú távú szakképzett munkaerő utánpótlás rendelkezésre állásának céljából, felhasználva a Zalakerámia 70 éves gyakorlati tapasztalatait, illetve a cégcsoporton belüli lehetőségeket.
A vállalat fejlődési tervének részeként célul tűzte ki a kiszolgálási rendszer reformját is. Ehhez a jelenlegi teljes raktározási és kiszolgálási struktúra átalakítása szükséges. Egy új, romhányi Logisztikai Központ létrehozásával emelhető a kiszolgálás színvonala.
A beruházás megvalósulását követően a hazai piac mellett természetesen fókuszálni kell az export piacokra is. Az új berendezések hatékonyságának maximális kihasználásával komoly eredmények érhetők el a környező országok piacain, mivel az ott jelen lévő gyártók csupán a piac nem egész 1/3-át képesek kapacitásukkal kiszolgálni. Így a jelenlegi 7,5%-os export arány a beruházással 32-35%-ra növelhető.
A Zalakerámia Zrt. ezzel együtt a magyarországi kerámia ipar fennmaradását és folyamatos fejlődését segíti elő a beruházással. A vállalat fejlődni szeretne, hogy a későbbi generációk számára is ugyanúgy elismert burkolólapokat biztosíthasson, ahogy tette azt fennállása óta az elmúlt évtizedek során.
A 2017-2018-ban megvalósult tulajdonosi beruházás képei: