Az olvasókat meggyőzte a magas színvonalú innováció és annak gyakorlati alkalmazhatósága
A LOGISTRA szakfolyóirat a 2014 évi első sikeres szériája után 2016. március 21-én útjára indította a "LOGISTRA best practice: Innovációk 2016" elnevezésű olvasói szavazás második körét. Az intralogisztika és a haszongépjármű ágazat műszaki, vállalati és szellemi termék innovációit méltatták ezen a fórumon. Az összesen 24 termék és alkalmazás közül nyolc kategóriában három-három olyan pályázatot a szerkesztőség jelölt, melyek az elmúlt hónapokban kiemelkedően jövőbe mutató, innovatív és a gyakorlatban is jól alkalmazhatónak bizonyultak. A győzteseket azonban kizárólag az olvasók szavazatai alapján választották ki. Az olvasókat az ipari targoncák kategóriában a hamburgi STILL GmbH iGo neo CX 20 autonóm komissiózó targonca-megoldása győzte meg. Az ünnepélyes díjátadóra a 33. Német Logisztikai Kongresszus keretein belül, a STILL esti rendezvényén került sor.
A hamburgi intralogisztikai specialista STILL iGo neo CX 20 targoncájával azért aratott sikert, mert az ember és gép interaktív kölcsönhatásával a komissiózás közbeni folyamatok biztonságát és a munka hatékonyságát jelentősen tudta növelni. Az autonóm targonca úgy tud együttműködni a kezelővel, mintha annak egyik kollégája lenne. A komissiózás alatt lépésről lépésre követi őt. A targonca folyamatosan elsőbbséget biztosít a komissiózást végző kezelőnek, miközben mindig akkora távolságot tart az állványtól, amennyit előzetesen előírtak neki. Mivel az intelligens komissiózó targonca a menet és kormányzás faladatait átveszi, a kezelő teljes mértékben a komissiózásra koncentrálhat. Ezáltal jelentősen nő a komissiózási teljesítmény és csökken a szedési hibák száma. A biztonságról a mozgásokat figyelő érzékelők gondoskodnak, melyek képesek különbséget tenni a kezelő, további személyek és az útvonalon fekvő akadályok között. Az akadályokat a gép vagy kikerüli, vagy megáll, ha az utat teljesen elfoglalják. Ha egy lassabb jármű megy előtte, vagy torlódás keletkezik, a kialakult helyzethez igazítja a menetsebességét. Amikor ismét szabad az út, a vezető nélküli iGo neo CX 20 újra felzárkózik. Felismeri az üres állványhelyeket, és elhalad mellettük. A kereszteződéseken is csak akkor megy át önállóan, ha a kezelő ezt jóváhagyta. A kezelő szabadon választhat, hogy az iGo neo CX 20 targoncát manuálisan kezeli, vagy autonóm üzemmódban használja.
A "LOGISTRA best practice: Innovációk 2016" elnevezésű olvasói szavazás során a haszongépjárművekkel és raktári logisztikai termékekkel, megoldásokkal foglalkozó gyakorlati magazin által szavazásra bocsátott kategóriák: Járművek és géppark, Telematika és navigáció, Járműfelszerelés, Biztonságos szállítás, Ipari targoncák, Raktározás és komissiózás, Csomagolás és árufeladás, AutoID. Több mint 436 résztvevő (2014-ben 151-en voltak) választotta ki a győzteseket, melyeknek termékei és alkalmazásai a jövő logisztikájában új távlatokat nyithatnak majd a még nagyobb hatékonyság és a költségcsökkentés terén. Minden győztes kiemelkedően teljesített, különleges figyelmet fordított az innovációra és a költségek csökkentésére. A hamburgi intralogisztikai specialista STILL iGo neo CX 20 targoncájával azért aratott sikert, mert az ember és gép interaktív kölcsönhatásával a komissiózás közbeni folyamatok biztonságát és a munka hatékonyságát jelentősen tudta növelni. Az autonóm targonca úgy tud együttműködni a kezelővel, mintha annak egyik kollégája lenne. A komissiózás alatt lépésről lépésre követi őt. A targonca folyamatosan elsőbbséget biztosít a komissiózást végző kezelőnek, miközben mindig akkora távolságot tart az állványtól, amennyit előzetesen előírtak neki. Mivel az intelligens komissiózó targonca a menet és kormányzás faladatait átveszi, a kezelő teljes mértékben a komissiózásra koncentrálhat. Ezáltal jelentősen nő a komissiózási teljesítmény és csökken a szedési hibák száma. A biztonságról a mozgásokat figyelő érzékelők gondoskodnak, melyek képesek különbséget tenni a kezelő, további személyek és az útvonalon fekvő akadályok között. Az akadályokat a gép vagy kikerüli, vagy megáll, ha az utat teljesen elfoglalják. Ha egy lassabb jármű megy előtte, vagy torlódás keletkezik, a kialakult helyzethez igazítja a menetsebességét. Amikor ismét szabad az út, a vezető nélküli iGo neo CX 20 újra felzárkózik. Felismeri az üres állványhelyeket, és elhalad mellettük. A kereszteződéseken is csak akkor megy át önállóan, ha a kezelő ezt jóváhagyta. A kezelő szabadon választhat, hogy az iGo neo CX 20 targoncát manuálisan kezeli, vagy autonóm üzemmódban használja.
A STILL ügyfélre szabott intralogisztikai megoldásokat kínál a targoncák, raktártechnikai berendezések, szoftverek, szolgáltatások, szerviz intelligens összhangjának megteremtésével. Amit a vállalat alapítója, Hans Still 1920-ban útjára indított, a sok kreativitás, vállalkozói szellem, és a minőség gyorsan globálisan elismert, stabil márkanévvé alakult. Ma már több mint 8000 szakképzett alkalmazott dolgozik a fejlesztésben, gyártásban, kereskedelemben és a szervizben, hogy a vevők elvárásait teljesítsék a világ minden részén. A vállalati siker kulcsa a rendkívül eredményes termékekben rejlik, melyek teljes megoldást kínálnak egyedileg tervezve a különböző iparágakban dolgozó nagy és kis cégeknek, továbbá azokban a számítógépes logisztikai szoftver alkalmazásokban, melyek hatékony raktári és anyagáramlási irányítást végeznek.
A STILL iGo neo CX 20 targonca adatlapját megtalálja, ha a hír alatti termékképre kattint. Amennyiben bővebb információt szeretne kérni a STILL Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.