Nyolcadik alkalommal szervezte meg az Europa Design az Irodaházak Éjszakája című eseményt, amelyre hagyományosan a Design Hét alatt került sor.
A pandémia okozta 1 év kihagyás után most 4, a maga nemében teljesen egyedülálló, hagyományos értelemben véve nem klasszikus irodaházat látogattak meg, amelyek mindegyike csattanós választ ad a járvány alatt és után felvetődő kérdésre: “Miért van még szükség irodákra?”.
Ráadásul mindezt úgy, hogy mind a négy irodaház koncepcióját még a covid előtt, bátor döntéssel alkották meg, amelyet a megváltozott igények nagyon gyorsan igazoltak.
Rövid összefoglaló az este 4 helyszínéről:
Market 6.0
Magyarország egyik legnagyobb építőipari vállalata a saját "showroom" irodaházában megmutatott minden tudást, amit az elmúlt 25 év tapasztalatai által összegyűjtött. Az irodaház igazi referencia nem csak a vendégek, de a saját munkatársak felé is, ahol tisztelettel adóznak a kétkezi építőmunkások, szakemberek előtt is.
“A legnagyobb értékünk az ember” – ennek a hitvallásnak az esszenciája a Market 6.0 Irodaház. A tervezés során kulcstényező volt az összetartozás erősítése, ezért itt rengeteg közösségi területet tudtak bejárni és megismerni az érdeklődők.
Hermes Schleifmittel - Budawest
Az őrmezői különleges lokáció hihetetlen irodabérleti kihasználtságot eredményezett a poszt-covid időszakban. A városszéli irodaházak remekül támogatják az aglomerációból be-bejáró dolgozók hibrid munkavégzését.
A Budawest irodaházban található német SSC-nél a fiatalos, a digitalizált világnak megfelelő irodai koncepció volt felfedezhető.
Tópark
Hogyan kap életre egy betontorzóvá vált beruházás és milyen az élet a Tóparkban, amely olyannyira különbözik koncepciójában és stílusában is az eddig megszokottól? A terület bejárása során az iroda-ingatlanpiaci háttérfolyamatokba is betekintést nyerhettek és kiderült, hogy a több ezer kényelmes parkolóhely mellett ingyenes buszjárattal is könnyedén elérhető ez a fantasztikus kis város a városban.
Publicis - Irányi palota
Az Irányi Palotában a Pyxis Nautica Építésziroda által tervezett irodában arra a kérdésre kaptak választ, hogyan került megmentésre a 10 éve ázó bálterem, és hogyan született egy 21. századi épület hőszivattyús hűtés-fűtéssel, komfortszellőzéssel, lépcsőházi hő- és füstelvezető rendszerrel, LED-világítással. A világ egyik legnagyobb kreatív-ügynöksége által belakott házat a bérlő nem is hívja irodának, hanem inkább otthonként tekintenek rá, és Publicis House-ként nevezték el, nem véletlenül. A semmiképpen sem szokványos irodaépületben a közösségi terek változatossága a kreatív alkotómunkát támogatja, sokszor szó szerint, hiszen a palota minden szintjén készülnek reklámfilmek és tartanak forgatásokat is.