A Magyarországon jelenleg zajló egyik legjelentősebb útfejlesztési projekt, az M6-os autópálya országhatárig tartó, Bóly-Ivánvárda közötti 20 km hosszú szakasza, amelynek egyik leglátványos pontja a Majsi-vízfolyást átívelő völgyhíd. A különleges formájú szerkezetek kialakításához a generálkivitelezők a MEVA többféle zsaluját is felhasználták.
A STRABAG és a Duna Aszfalt konzorciumának a NIF Zrt. megbízásából folyó beruházásán, annak is a befejező szakaszán, 3 csomópont és több érdekes műtárgy is épül. A leglátványosabbak ezek között a Villány-Mohács vasútszakaszon, a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak feletti vadátjáróval kombinált völgyhidak.
A különleges formavilágú műtárgyak kialakításához, a hídpillérek kivitelezéséhez a MEVA innovatív zsalurendszereit és egyedi műszaki megoldásait alkalmazták. Ezeket a munka során, a cég szakértőiből és a STRABAG mérnökeiből álló csapat szoros és konstruktív együttműködésben alkalmazta a zsaluzási tervek alapján. Streleczki János, a MEVA értékesítő mérnöke szerint a projekt egyik legnagyobb kihívását a pillérek keresztmetszetére illesztett zsaluzat megtervezése jelentette. A megépítéséhez a MEVA nagy teherbíró képességű Mammut 350 zsaluelemeit vetették be. Az íves felületek kivitelezéséhez a Radius zsaluelemeket használták, amivel a híd propellerszerű formáját alakították ki, amihez így mindössze néhány elem egyedi legyártása vált szükségessé. A helyenként 14 méteres magasságot is elérő pillérek építése 7 méter magas ütemekkel, MT60-as állványrendszer alátámasztással rendkívül gyorsan készülhetett el. A háromdimenziós zsaluzási tervek alapján összeállított MEVA rendszerelemekkel a pillérek építése lendületesen, gyors ütemezésben zajlott.
A munka során a hídpillérek egyedi formájához illeszkedő állványzat készült. A műtárgy fejgerendáinak geometriáját sem a szokványos kialakítással tervezték: azok alsó síkja a híd ellipszis görbéjét követi, aminek tengelye azonban nem párhuzamos a vízszintes síkkal. A feladat megoldásához a MEVA MEP állványzatát használták, mivel változatos elemválasztékkal rendelkezve nagy magasságban is nagyfokú stabilitást biztosít. Ezáltal könnyen lekövethető volt a pillérek egyedi formája, vagy éppen az egyediséget tovább bonyolító beharapás kivitelezése.
A munkát nehezítette, hogy a rendszer tornyait a gyakorlattól eltérő módon, nem egy vízszintes munkaszint kialakítására kellett beállítani, hanem a fejgerenda alsó ellipszisének dőlésszögéhez igazodva.
A görbület kialakítását a viszonylag kicsi sugár és az áthatási felületek pontos lekövetése is bonyolította, ami miatt több ponton szükséges volt a tartó mentén a zsaluhéjak vastagságának változtatása is. A hídfő zsaluzása után ez már nem bizonyult komplikált feladatnak.
Az állványok pontos elhelyezésében a REVIT 3D tervezőprogrammal szerkesztett digitális tervek is segítették a kivitelezőket. A REVIT 3D programmal készített háromdimenziós zsaluzási tervek egyik előnye, hogy a bonyolultabb hídfő-geometria is lekövethető és a kivitelezéskor jobban átlátható, mint egy kétdimenziós terven. További előny, hogy a tervek gyorsan elkészíthetők, illetve digitálisan is bármikor rendelkezésre állnak, akár az építkezés helyszínén is.
A hídfő vasbeton szerkezeteinek építésében a kivitelezők munkáját az akár 100 kN/m² frissbetonnyomás-felvevő képességgel rendelkező Mammut 350 falzsaluzat segítette. Ez a nagy teljesítményű és sokféle elemméretben elérhető, robusztus zsalu gyors bedolgozási lehetőséget kínál, valamint nagy felületének és gyors összeszerelhetőségének köszönhetően a hídfő építéséhez is optimális megoldás volt.