A Zugspitzén készülő új Eibsee felvonó építését egy Liebherr 150 EC-B 6 Litronic Flat-Top daru segíti/segítette
A Liebherr 150 EC-B 6 Litronic Flat-Top daru felállítása Németország legmagasabb csúcsán, a Zugspitzén tökéletesen végbement. Igazi csapatmunka volt, a Liebherr szakértői a svájci Heliswiss légitársasággal és a Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG tervezőivel együtt gondoskodtak arról, hogy a szerelési munka teljesen zökkenőmentesen menjen.
A Liebherr 150 EC-B 6 Litronic Flat-Top daruját használták az új Eibsee felvonó megépítéséhez. 2975 méteres magasságban a daru jelenleg Németország legmagasabb építési területe. A 150 EC-B 50 méteres sugárral és 18,6 méteres horogmagassággal dolgozott. A darut kifejezetten ehhez a munkához konfigurálták úgy, hogy képes legyen ellenállni a rendkívül magas, akár 280 km/h-s szélsebességnek és az alacsony hőmérsékletnek is.
A projekt
Az új Eibsee felvonót arra tervezték, hogy a látogatókat a Sonnalpin induló állomásról a Zugspitze csúcsáig szállítsa. A felvonó a világon a legmagasabb tartószerkezettel rendelkezik, 127 méteres, a hozzátartozó kábel hossza 4450 m körül van. Egy másik rekord, hogy a tartóoszlop és a csúcsállomás közötti 3207 méternél nagyobb távolságot eddig még egyetlen felvonónak sem sikerült leküzdenie a világon.
Egy látványos daru állítás, egy nem hétköznapi munkaterületen
Ilyen kihívásokkal teli helyszínen a daru felállítása tökéletes csapatmunkát igényelt, már csak azért is, mert az adott helyzetben az állítási munkálatokhoz helikoptert kellett bevonni. Moduláris felépítésének köszönhetően a darut maximum 3,4 tonna tömegű alkatrészekre szétszedni (a helikopter maximális teherbírásához igazodva) egyszerű feladat volt. A különböző csapatok együttműködésének és szakmai felkészítésének köszönhetően a Flat-Top daru helikopteres felállítása rendkívül gördülékenyen zajlott. A darut a helyszínre érkezéskor előkészítették a speciális szerelési folyamatra: a Sonnalpin induló pályaudvarra szállították a fogaskerekű vasút segítségével. Innen a Heliswiss pilótái felrepültek az alkatrészekkel a csúcsállomásra, ahol a darut nem mindennapi körülmények között, a levegőből függesztve, a Liebherr szakemberei segítségével felszerelték.
A projektcsapat
A tiroli Geo-Alpinbau GmbH úgy döntött, hogy a Liebherr sokéves tapasztalatát használja fel az ilyen jellegű, bonyolult munkákhoz. A daru felállításának tervezési munkája szoros együttműködésben történt Martin Hurm-mal, az új Eibsee felvonó építési projektvezetőjével, a Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG-vel és Michael Weißschädellel, a biberachi toronydaru-megoldások részlegének projektmenedzserével.