Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek

Az új Noisy-Champs vasútállomás éke a 25 méter magasra futó spirális kupola

Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek
Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek

Két Liebherr 1000 EC-H 40 Litronic toronydaru jelentős szerepet játszott mind a kupola, mind az épület felépítésében. Az új állomás, amely a nagy francia Grand Paris Express projekt része, a metróvonalak csomópontja lesz Párizs délkeleti részén. A Párizs központja és a környező települések közötti infrastruktúra javítására szolgáló projektek 13 helyszínén dolgoznak Liebherr gépek.

A legnehezebb elem 35 tonnát nyomott, a legkönnyebb 15 tonnát – ez egyáltalán nem probléma a Liebherr 1000 EC-H 40-es esetében. A két úgynevezett csúcsos daru mind az állomásépület szerkezeti munkáira, mind a tetővel kapcsolatos építési feladatokra is jó megoldást kínált. A daruk hatalmas emelőképessége, valamint a megbízható ügyfélszolgálat és a gyors pótalkatrészek elérhetősége meggyőzte a projekt vezetőit, hogy a Grand Paris építkezésen is a Liebherr toronydarukra támaszkodjanak.

A kupola fából, acélból és üvegből készült

A Noisy-Champs állomás építkezése egy előteret, magát az állomásépületet és egy 250 méteres földalatti szakaszt foglal magában, ahol a vonatok parkolására és kanyarodására szolgáló vágányok vannak.

A 150 méter hosszú állomásépület háromszintes lesz, amikor a héjazat 2023-ban elkészül. A 25 méter magas, fából, acélból és üvegből készült, tizenkét acéloszloppal alátámasztott kupola képezi majd az épület fókuszpontját. A kupola tartószerkezete összesen 450 tonnát nyom majd, míg maga a kupola fémváza 1,5 tonnás lesz. Ennek megfelelően a daruk mozgatandó részei masszívak és nehezek voltak. Az előregyártott tartók és árbócok egyenként 20 tonnát, a zsaluzat körülbelül 30 tonnát nyomott. A fém tetőtámaszok emelésében és elhelyezésében 35 tonnás elemeket gyártottak, a fém és fa kupolaváz szakaszok súlya elérte a 25 tonnát. A járdarendszer 24 fémmodulból áll, amelyeket előre összeszereltek a földön, majd daruval emeltek a helyükre.

Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek
Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek

Akár 40 tonna felemelése is lehetséges

Az 1000 EC-H 40 daru akár 40 tonna emelésére is képes. A maximális sugárban akár 11,5 tonnát képes mozgatni. A két 1000 EC-H 40 Litronic úgynevezett csúcsos daru 49,43 méteres, illetve 35,19 méteres horogmagasságot ért el. Mindkét gépen ugyanazt a 65 méteres gémhosszt alkalmazták. Az ilyen típusú daruk maximális horogmagassága 88,4 méter, a maximális kinyúlás 80 méter lehet.

Mindkét daru fel van szerelve LiUP berendezéssel, ez lift a darukezelőknek, amely két ember szállítására képes. A felvonó alternatívát kínál a darukezelők és a szerviztechnikusok számára a létra mászása helyett. A csúcson az ergonomikus kialakítású LiCAB kabin elősegíti a fáradtságmentes munkavégzést. A daruk "Micromove" finompozicionáló rendszerrel és "Load-Plus" rendszerrel is rendelkeznek, amely akár 20%-os terhelésnövekedést tesz lehetővé. A házon belül gyártott, nagy teljesítményű, gyors és kevés karbantartást igénylő motorok és hajtóművek lenyűgöző kezelhetőséget biztosítanak. A daru helyszínre juttatása költséghatékony és nem igényel különleges szállítást.

Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek
Grand Paris Express: A Liebherr toronydaruk új vasútállomást építenek

Az épület kialakítása a két város földrajzi határát szimbolizálja

A Noisy-Champs név az állomás helyéből származik. Nevét Noisy-le-Grand és Champs-sur-Marne városáról kapta, az első Párizstól keletre, a második délkeletre helyezkedik el. A két város találkozása az állomás építészetében is tükröződik a kupola két egymásba fonódó spirálja révén. A spirálok földrajzi határuk felett találkoznak.

A Noisy-Champs egyike a Grand Paris Express projekt 68 új állomásának. 200 kilométeren összesen hat új metróvonal épül. A Noisy-Champs a Grand Paris Express 15-ös déli és 16-os vonalának csomópontja lesz, a meglévő "RER A" gyorsvasútvonal felett és alatt, a két város kereszteződésénél. A tervek szerint 2025 végén nyílik meg. A két daru 2019-ben kezdte meg a munkát a helyszínen és 2023 tavaszán sikeresen szétszerelték.

A Liebherr toronydaruk részlegéről
Több mint hét évtizedes tapasztalata tette a Liebherr-t az emelési technológia elismert specialistájává minden típusú építkezésen. A Liebherr toronydaruk választéka a világszerte használt kiváló minőségű toronydaruk széles választékát öleli fel. Ide tartoznak a gyorsan felszerelhető, felül forgó, lengőgerendás és speciális célú daruk, valamint a mobil építődaruk. Ezeken a termékeken kívül a Liebherr szolgáltatások széles skáláját is kínálja, amelyek kiegészítik a vállalat portfólióját: Tower Crane Solutions, Tower Crane Center és Tower Crane Customer Service.

A hírben szereplő termékek
Liebherr 520 EC-B 20 Fibre daru Liebherr 1188 EC-H 40 Fibre daru Liebherr 258 H-CL 10/18 Fibre daru
 
Liebherr Fibre daruk
3 termék

A Liebherr a kötélgyártó Teufelbergerrel együttműködve kifejlesztette a soLITE® emelőkötelet tartalmazó Fibre darusorozatot. Ez egy forradalmian új emelőkötél, amely egyesíti a meglévő kötéltípusok legjobb tulajdonságait.

3 termék
Termékismertető
Tovább
Termék kártya
Kategóriák
Daruk
Daruk
Építőipari gépek, eszközök
Építőipari gépek, eszközök
Eszközök
Eszközök
Épületszerkezetek

Nyílászáró, szigetelés, burkolat, ...

Épületgépészet

Kazán, klíma, légkezelő, szaniter, ...

Épületvillamosság

Elosztó, lámpa, tűzjelző, kamera, ...

Berendezések

Utcabútor, targonca, irodabútor, ...

Eszközök

CAD szoftver, hőkamera, vésőgép, ...