Letöltések
Műszaki adatok
Az Első Beton hídelemek, az úgynevezett Duzsik híd elsősorban kerékpáros és gyalogos forgalom nyíltvízi csatornák, árkok, vízfolyások feletti átvezetésére szolgál. A kishíd elemekkel 6, 8, 10, 12, 14 méter szabad nyílás hidalható át. A hídelemek teljes hossza a szabad nyílás plusz egy-egy méter. A termékcsalád hídelemből és két hídfő elemből áll. A kerékpárúti kishíd a kétirányú forgalomra tervezett kerékpárút zavartalan szélességi méretben való továbbépítését és az előregyártás segítségével a gyors kivitelezés folytonosságát biztosítja. Amennyiben a kerékpárút gyalogos úttal együtt épül, úgy a hídelem megduplázható, a korlát felerősítő csavarok segítségével a két híd lehajlás szempontjából egymáshoz merevíthető.
Első Beton előregyártott, távközlési aknarendszerek, csatornázási elemek, átemelő aknarendszerek és nagyméretű vasbeton aknák
Az előregyártott vasbeton elemek között megtalálhatóak vizsgálólépcsők, útlapok, vasúti árokburkoló elemek, peronelemek és vágányburkoló elemek. A vizsgálólépcsők alkalmazása elsősorban hídszerkezetek megközelítésére szolgál, karbantartási munkálatok elvégzése céljából. Jellemzően 60 cm széles, illetve 4 lépcsőfokosak. Az útlap elemek egy- és két nyomtávú egyenes és 15 m tengelysugarú íves útpályák készítésére használhatóak. A vasúti pályák közötti peronok oldalszegélyezéséhez kiválóan alkalmasak az előregyártott vasbeton peronelemek, melyek felhasználásával kiváltható a helyszíni monolit betonozási munkálatok. A vágányburkoló elemek alkalmasak normál nyomtávú vasúti vágányok különböző rendeltetésű helyeken történő burkolására, mint pl. közútnak és vasútnak burkolt keresztezésére, illetve iparvágányok rakodására.
A mederburkoló elemcsalád belterületi és külterületi felszíni csapadékvíz elvezető árkok és ipari- mezőgazdasági üzemű vízcsatornák burkolására szolgál. Az Első Beton mederburkolók felhasználásával már igen kis lejtésnél is jó vízszállító képesség érhető el. Dombvidéki alkalmazása esetében pedig az árokburkolat megvéd a kimosódástól. Fenntartása egyszerű, mert a mederburkolókon a növényzet nem telepszik meg, a leülepedett iszap az árokfenékről könnyen eltávolítható. Az árokfenék nagyobb egységet képező elemekkel való burkolása több szempontból is előnyös. A kivitelezés gyorsabb, mint a hagyományos árokburkoló lapokkal, lényegesen kevesebb az építési hézag, kisebb a növényzet betelepedésének és az elemek elmozdulásának a veszélye, valamint esztétikus képet ad. Gépkocsi áthajtóknál az „U” jelű mederburkoló lefedhető a megrendelői- és teherbírási igényeknek megfelelően B-125 KN, C-250 KN, illetve D-400 KN terhelésre méretezett vasbeton fedlappal.
Az Első Beton előregyártott vasbeton csarnokrendszer legfőbb elemei a kehely, a hőszigetelt vagy hőszigetelés nélküli lábazati panel, a különböző pillérek, a födém- és szegélygerendák, a lelátó elemek, illetve lépcsőkarok.