Letöltések
Műszaki adatok





Első Beton előregyártott, távközlési aknarendszerek, csatornázási elemek, átemelő aknarendszerek és nagyméretű vasbeton aknák

Elsősorban gravitációs szennyvízrendszerben a kommunális, vagy ipari szennyvíz magasabb szintre emeléséhez szakaszátemelő aknaként használhatóak. Alkalmazzák nyomott rendszerben, illetve tartályok, ciszternák építéséhez is. A rendszer telepítése fenekelt aknák esetén nyílt árkos beépítéssel történik. Igény esetén az indító elem gyártható a kútsüllyesztés technológiához alkalmazható vágóéllel, melyek belső falképzése a süllyesztést követő fenékbetonozás műszaki igényeihez igazodóan hornyolt kialakítású. Átemelő aknák elérhetőek kör vagy nyolcszögletű kivitelben is. A kör alakú kétféle (Ø1,5 vagy 2 m-es) míg a nyolcszögletű 2,8x2,8 m-es belmérettel érhető el. A kívánt műtárgy magassága a különböző magasságú elemek kombinációjával érhető el.

Az EB beton blokk elemek kötésben való egymásra helyezésével térelválasztófal, támfal, depók, épület oldalfalak, stb. létesítésére alkalmasak. Komolyabb alapozás nélkül, 20-25 cm vastag térbetonra targoncával vagy rakodógéppel (daru nélkül) felépíthető. Semmilyen habarcsot, ragasztót, szerszámot, eszközt nem igényel, az mozgatáshoz szükséges hurkos emelőket az Első Beton Kft. biztosítja. Alkalmazási terület: mezőgazdasági terménytárolók (ideiglenes vagy végleges lehatároláshoz), ipari vagy építőipari alapanyagok tárolására, depónia terek kialakítására, épületek létesítése.

Az előregyártott vasbeton elemek között megtalálhatóak vizsgálólépcsők, útlapok, vasúti árokburkoló elemek, peronelemek és vágányburkoló elemek. A vizsgálólépcsők alkalmazása elsősorban hídszerkezetek megközelítésére szolgál, karbantartási munkálatok elvégzése céljából. Jellemzően 60 cm széles, illetve 4 lépcsőfokosak. Az útlap elemek egy- és két nyomtávú egyenes és 15 m tengelysugarú íves útpályák készítésére használhatóak. A vasúti pályák közötti peronok oldalszegélyezéséhez kiválóan alkalmasak az előregyártott vasbeton peronelemek, melyek felhasználásával kiváltható a helyszíni monolit betonozási munkálatok. A vágányburkoló elemek alkalmasak normál nyomtávú vasúti vágányok különböző rendeltetésű helyeken történő burkolására, mint pl. közútnak és vasútnak burkolt keresztezésére, illetve iparvágányok rakodására.

A mederburkoló elemcsalád belterületi és külterületi felszíni csapadékvíz elvezető árkok és ipari- mezőgazdasági üzemű vízcsatornák burkolására szolgál. Az Első Beton mederburkolók felhasználásával már igen kis lejtésnél is jó vízszállító képesség érhető el. Dombvidéki alkalmazása esetében pedig az árokburkolat megvéd a kimosódástól. Fenntartása egyszerű, mert a mederburkolókon a növényzet nem telepszik meg, a leülepedett iszap az árokfenékről könnyen eltávolítható. Az árokfenék nagyobb egységet képező elemekkel való burkolása több szempontból is előnyös. A kivitelezés gyorsabb, mint a hagyományos árokburkoló lapokkal, lényegesen kevesebb az építési hézag, kisebb a növényzet betelepedésének és az elemek elmozdulásának a veszélye, valamint esztétikus képet ad. Gépkocsi áthajtóknál az „U” jelű mederburkoló lefedhető a megrendelői- és teherbírási igényeknek megfelelően B-125 KN, C-250 KN, illetve D-400 KN terhelésre méretezett vasbeton fedlappal.