Letöltések

Gravitációs és kisnyomású földalatti csatorna csővezetékek tisztító, ellenőrző és becsatlakozó aknái. A termékek felhasználásával biztosítottá válik a magas szintű vízzáróssági, teherbírási és korrózióállósági követelmények kielégítése. A csatornázási elemek betonminősége C 30/37-XC4-XA2-XV2(H), illetve C 35/45-XC4-XA3-XV3(H). Az akna elemek már anyagukban vízzáróak, így külön felületi védelmet nem igényelnek. Az elemek nútos kialakítása miatt könnyen egymásba illeszthetőek. A kapcsolatoknál tömítő anyag használata célszerű. Az elemek mozgatására kiemelt/süllyesztett betonacél fül szolgál. A rendszer elemei: fenékelem, magasító elem, szűkítő elem, fedlapgallér.

Az Első Beton előregyártott vasbeton csarnokrendszer legfőbb elemei a kehely, a hőszigetelt vagy hőszigetelés nélküli lábazati panel, a különböző pillérek, a födém- és szegélygerendák, a lelátó elemek, illetve lépcsőkarok.

Elsősorban gravitációs szennyvízrendszerben a kommunális, vagy ipari szennyvíz magasabb szintre emeléséhez szakaszátemelő aknaként használhatóak. Alkalmazzák nyomott rendszerben, illetve tartályok, ciszternák építéséhez is. A rendszer telepítése fenekelt aknák esetén nyílt árkos beépítéssel történik. Igény esetén az indító elem gyártható a kútsüllyesztés technológiához alkalmazható vágóéllel, melyek belső falképzése a süllyesztést követő fenékbetonozás műszaki igényeihez igazodóan hornyolt kialakítású. Átemelő aknák elérhetőek kör vagy nyolcszögletű kivitelben is. A kör alakú kétféle (Ø1,5 vagy 2 m-es) míg a nyolcszögletű 2,8x2,8 m-es belmérettel érhető el. A kívánt műtárgy magassága a különböző magasságú elemek kombinációjával érhető el.

Az előregyártott vasbeton elemek között megtalálhatóak vizsgálólépcsők, útlapok, vasúti árokburkoló elemek, peronelemek és vágányburkoló elemek. A vizsgálólépcsők alkalmazása elsősorban hídszerkezetek megközelítésére szolgál, karbantartási munkálatok elvégzése céljából. Jellemzően 60 cm széles, illetve 4 lépcsőfokosak. Az útlap elemek egy- és két nyomtávú egyenes és 15 m tengelysugarú íves útpályák készítésére használhatóak. A vasúti pályák közötti peronok oldalszegélyezéséhez kiválóan alkalmasak az előregyártott vasbeton peronelemek, melyek felhasználásával kiváltható a helyszíni monolit betonozási munkálatok. A vágányburkoló elemek alkalmasak normál nyomtávú vasúti vágányok különböző rendeltetésű helyeken történő burkolására, mint pl. közútnak és vasútnak burkolt keresztezésére, illetve iparvágányok rakodására.

A mederburkoló elemcsalád belterületi és külterületi felszíni csapadékvíz elvezető árkok és ipari- mezőgazdasági üzemű vízcsatornák burkolására szolgál. Az Első Beton mederburkolók felhasználásával már igen kis lejtésnél is jó vízszállító képesség érhető el. Dombvidéki alkalmazása esetében pedig az árokburkolat megvéd a kimosódástól. Fenntartása egyszerű, mert a mederburkolókon a növényzet nem telepszik meg, a leülepedett iszap az árokfenékről könnyen eltávolítható. Az árokfenék nagyobb egységet képező elemekkel való burkolása több szempontból is előnyös. A kivitelezés gyorsabb, mint a hagyományos árokburkoló lapokkal, lényegesen kevesebb az építési hézag, kisebb a növényzet betelepedésének és az elemek elmozdulásának a veszélye, valamint esztétikus képet ad. Gépkocsi áthajtóknál az „U” jelű mederburkoló lefedhető a megrendelői- és teherbírási igényeknek megfelelően B-125 KN, C-250 KN, illetve D-400 KN terhelésre méretezett vasbeton fedlappal.